معماری
خانه / مقالات / حل مشکل تغییر ساعت برای کار با گوگل آتنتیکیتور
کد معرف حتما ثبت نام کنید : 172763

حل مشکل تغییر ساعت برای کار با گوگل آتنتیکیتور

نرم‌افزار Google Authenticator یک برنامه امنیتی مبتنی بر احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) است که به تأیید هویت کاربر برای دسترسی به وب‌سایت‌ها و خدمات کمک می‌کند. بنابراین برنامه گوگل
آتنتیکیتور و احراز هویت دومرحله‌ای امینت دارایی‌های دیجیتال و اطلاعات شخصی کاربران
را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

نرم‌افزارهای زیادی از جمله صرافی‌های ارز دیجیتال به منظور ارتقای ایمنی از احراز هویت دومرحله‌ای استفاده می‌کنند. در این حالت، برای ورود به برنامه مورد نظر، علاوه بر نام‌ کاربری و رمز عبور، به کدی نیاز دارید که توسط اپلیکیشن گوگل آتنتیکیتور تولید می‌شود. این کد به مدت 60 ثانیه معتبر است و پس از آن کد جدیدی برای شما تولید می‌شود. بنابراین امکان دسترسی افراد دیگر به حساب کاربری شما در این حالت بسیار مشکل خواهد بود زیرا به تلفن همراه شما دسترسی ندارند.

امسال برخلاف سال‌های گذشته ساعت رسمی ایران تغییر نکرد و همین امر باعث بروز اختلالاتی در دستگاه‌های هوشمند شد و بعضی از سیستم‌های کامپیوتری و تلفن‌های همراه رأس ساعت 12 شب یکم فروردین بصورت خودکار یک ساعت به جلو کشیده شد. جلو کشیده شدن ساعت‌ها بصورت خودکار در استفاده از گوگل آتنتیکیتور اخلال ایجاد می‌کند زیرا کد تولید شده توسط گوگل آتنتیکیتور تنها 60 ثانیه معتبر است و زمانیکه ساعت تلفن همراه شما با آن هماهنگ نباشد، زمان آن را بیشتر از 60 ثانیه شناسایی کرده و کد، مورد قبول نخواهد بود.

برای حل این مشکل، ابتدا وارد اپلیکیشن گوگل آتنتیکیتور شوید و روی سه‌نقطه بالای صفحه بزنید و از منوی باز شده، گزینه Settings یا تنظیمات را انتخاب کنید. سپس گزینه Time Correction for codes را بزنید و در نهایت با انتخاب گزینه‌ی Sync Now، بدون نیاز به تغییر ساعت تلفن همراه خود، مشکل تغییر ساعت برای گوگل آتنتیکیتور برطرف خواهد شد.

  • #گوگل_آتنتیکیتور
  • #تغییر_ساعت
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

درباره ی imenbroker

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس